Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Mor Carins AB
Organisationsnummer 559321-6277
Adress: Ölme Månstad 6, 681 94 Kristinehamn
kontakt@morcarins.se
Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Vi erbjuder följande betalsätt:
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Leveranser och returer
Villkor för leverans anges i kassan.
Vi packar gods varje vardag. Order som är lagda före 8.00 expedieras normalt inom 1-3 vardagar. Ange i meddelande fält om din order är brådis.
Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel eller meddelas via sms eller mail. Beställer du flera produkter, skickas allt samtidigt och det är den längsta angivna leveranstiden som gäller. Beställningar sänds nästföljande godsdag (ej röda dagar). Paket levereras till ditt närmaste postombud och aviseras med sms, leveranstid normalt 1-3 dagar. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Vi behöver följande info vid retur: ordernummer, betalningssätt, namn och adress samt hur du vill ha pengarna i retur eller om du vill ha ett tillgodokvitto. Vid retur mailar du att du sänt din retur till kontakt@morcarins.se
14 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen där den är tillämplig, det ger dig rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Observera att öppet köp inte gäller livsmedel.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
RETURER SÄNDS TILL
Mor Carins AB
Ölme Månstad 6, 681 94 Kristinehamn
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Outlöst försändelse
För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till oss, debiteras en avgift om 150kr för Mor Carins AB kostnader i samband med returhantering och frakt.
Reklamation
Vi levererar felfria varor men om din vara är skadad på något sätt kontaktar du oss via mejl eller telefon, där ger vi närmare instruktioner hur retur går till. Du når oss på 070 539 10 36 eller kontakt@morcarins.se. Vid reklamation betalar vi fraktkostnaden för returen. Vi mejlar ut retursedeln som du enkelt skriver ut hemma och tejpar på paketet. Paketet lämnar du sedan hos närmaste Postombud.
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för orderhantering, fakturering, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.