🍓 SYLT SYLT SYLT – och lördagens marknader! 🍓Hej vad det kokas här hemma!Igår och idag har vi kokat svartvinbär, hallon, jordgubb, krusbär och björnbär 😄Vi märker — och är väldigt tacksamma för — att sylten verkligen flyger iväg just nu.Och till er som egentligen är tokiga i hjortronsylt men som nu provar någon av våra andra sorter i väntan på nya bär: stort tack för det! ❤️Vilken är din favorit?Ni vet väl om att ni också kan klicka hem sylten till brevlådan via vår hemsida? 🍓📦Vi hoppas att ni vill fira 6 juni med oss, och ni hittar oss här på lördag:📍 Hammarö Hamnfestival i LillängshamnenÖppet kl. 13–18📍 EdebymârtenÖppet kl. 10–16Vi har som vanligt med oss:🥧 Ostkaka🥛 Kalvdans🍓 Sylter🐟 GustavalaxenDela gärna om du vet någon som inte får missa oss på lördag 🙌Varmt välkomna!/ Familjen på Mor Carins ... See MoreSee Less
🌿 Se upp Filipstad – imorgon kommer Johan “ostkakekungen” till torget! 👑🥧 🌿Vi har med oss:🥧 Ostkaka🥛 Kalvdans🍓 Sylter🐟 Gustavalax📍 Filipstad torg🕙 Öppet kl. 10–14Hoppas vi ses där ute!Varmt välkomna ❤️/ Familjen på Mor Carins ... See MoreSee Less
🌿 Dags för veckoslutets försäljning! 🌿Redan på torsdag drar vi igång med Marknadsafton i Örebro, och sedan rullar det på hela vägen genom helgen 🙌Just nu bakas det för fullt här hemma, och till inlägget får ni en bild på när Felicia kör iväg dagens första färdigbakade ugn med ostkaka. Det är alltid en fin syn 😄Vi kommer med:🥧 Alldeles nybakad ostkaka🥛 Kalvdans🐟 Gustavalax🍓 Nästan fullt syltsortimentDe sista burkarna hjortronsylt går iväg nu, så där är det verkligen först till kvarn.Här hittar ni oss:Torsdag 28 maj📍 Marknadsafton i ÖrebroÖppet kl. 12–22Fredag 29 maj📍 Carlstad Chark & DeliÖppet kl. 11–15Lördag 30 maj📍 Granbergsdals försommardag med vårmarknadÖppet kl. 10–14📍 Gammaldags Malmköpings marknadÖppet kl. 9–16📍 Rosenborgslannets Majmarknad, Hammarö - Öppet kl. 11-17Hoppas vi ses där ute i helgen! ❤️/ Familjen på Mor Carins ... See MoreSee Less
🌿 Nu laddar vi för helgens försäljning! 🌿I helgen hittar ni oss på två härliga ställen:📍 Smaka på TrollhättanLördag kl. 11–16📍 Jannelundsdagen i DegerforsSöndag kl. 13–16Bilderna i inlägget bjuder både på en tillbakablick från vår monter i Trollhättan förra året och från i tisdags, när vi hade ett riktigt trevligt studiebesök hos oss. Det blev rundtur, lite om vår historia och så avslutade vi med ostkakefika i det fina vädret — i vår körgång, som annars mest brukar användas till att lasta bilar 😄Vi hoppas på en fin helg och många trevliga möten där ute.Hoppas vi ses! ❤️/ Familjen på Mor Carins ... See MoreSee Less
🫐 Uddevalla – vi ses på torget på onsdag! 🫐På onsdag 20 maj står vi på torget i Uddevalla kl. 10–14 🙌Idag kokar vi blåbärssylt som ska få åka med ner till torget tillsammans med alla våra andra godsaker.Det blir alltså extra fint för er som längtat efter nykokt sylt 💙Med oss har vi:🥧 Ostkaka🫐 Blåbärssylt🍓 Fullt syltsortiment🐟 Gustavalax🍯 HonungOch vi ska även försöka få till att baka lite kalvdans 😉Varmt välkomna till Uddevalla på onsdag! ❤️/ Familjen på Mor Carins ... See MoreSee Less